Nu de mult, lumea a părut că ia foc din cauza discrepanţelor de circa 30% între valorile de consum şi poluare obţinute de constructori în condiţii de laborator (în cadrul măsurătorilor NEDC) şi cele obţinute de utilizatorii maşinilor în condiţii reale. Dar, în afara deciziei UE de a analiza introducerea din 2017 a unui alt set de măsurători (WLTP – World Light-Vehicle Test Procedure), constructorii auto nu sunt deranjaţi de nimeni.
Şi continuă să folosească aceleaşi ”portiţe” de până acum, inducând în eroare nu doar consumatorii, ci şi autorităţile. Care acum realizează un adevăr crunt: în ultimii zece ani, poluarea auto din Europa a scăzut doar pe hârtie. În realitate, măreţele obiective ale Bruxell-ului, mult blamate de către constructori, sunt vax.
Optimist vorbind, poluăm cu 38% mai mult în realitate. Dar, oare, varianta pesimistă cât de gravă e?
Un recent raport al ICCT (The International Council of Clean Transportation) aruncă paie pe foc prin datele exhaustive pe care le prezintă. Şi din care reiese că, în lipsa unor contramăsuri din partea autorităţilor, constructorii denaturează şi mai mult valorile de consum şi poluare ale noilor maşini, trendul accelerându-se de la an la an.
Estimările specialiştilor ICCT ne arată că emisiile de CO2 sunt cu 38% mai mari în realitate decât în teorie. Deci maşina pe care o conduceţi e cu peste o treime mai poluantă decât vi s-a spus la cumpărare. Adică plătiţi mai mult pe combustibil, iar guvernele pierd din taxarea bazată pe emisiile de CO2 miliarde de euro anual – miliarde care ar putea fi transformate în bonusuri pentru maşini nepoluante.
VEZI MAI MULTE DATE PE ECOPROFIT.RO